Rádio
Titan Triton, bolo pred renováciou v dezolátnom stave (prvé
foto). Rádio bolo úplne zničené, a pokiaľ by nešlo o veľmi vzácny typ
rádia, do reštaurovania by som sa pravdepodobne ani nepúštal. Na rádií
bolo dyhovanie v prednej časti v rozpadnutom stave (druhé foto). Preto
mi nezostávalo nič iné, ako pôvodné dyhovanie strhnúť dole. Chassis
bolo tiež pred rozpadnutím (tretie foto). Musel som z chassis vybrať
skoro všetko aby som ho mohol dať nejako dokopy (štvrté foto). Po cca
20 hodinách práce bolo chassis hotové (piaté foto).
Ďalšia nočná mora nastala pri reštaurovaní reproduktoru, na ktorom
nebola jedná časť, ktorá by nebola hrzavá. Reproduktor som teda musel
komplet rozobrať (šieste foto). Najviac práce bolo s cievkou
reproduktoru, ktorá prihrzavela k magnetu reproduktoru. Po
vyšmirgľovaní všetkého som pristúpil k nástreku reproduktorových
dielov. Nakoniec som reproduktor poskladal (siedme foto) a odskúšal.
Celá táto drina trvala cca 12 hodín.
Chyby, ktoré boli na zakúpenom rádií:
- totálne hrzavé chassis
- žiadny brokád (resp malá časť z neho)
- chýbajúci ratan pred brokádom
- poškodená schéma zapojenia (totálne)
- najšpinavejšie sklo, aké som kedy videl
- bedňa v úplnom rozklade
- predné dyhovanie úpne zničené
- úplne ohnutá zadná stena
Bedňa rádia mi dala zabrať
najviac. Najprv som zháňal stolára, ktorý by mi túto bedňu reštauroval.
Po pár telefonátoch som zistil iba jedno - Bedňu si musím proste
spraviť sám, nakoľko nie je nik, kto sa stym bude vôbec zaoberať, málo
peňazí veľmi veľa práce.
Úplne zhnusený so zistením o ktorom sa písal, som začal strhávať pôvodnú dyhu, teda to malo, čo z nej ostalo. Trvalo mi to 3 hodiny, a to mi pomáhal ešte jeden chalanisko. To málo čo bolo na rádií tam držalo neskutočne pevne.
Po strhnutí dyhy som začal pracovať na návrhu nového dyhovania (ôsme foto). Po dokončení tohoto návrhu som sa s obavamy pustil do dyhovania (deviaté foto). Po zhruba 13 hodinách bolo dyhovanie skončené.
Vďaka neochote iných, som v sebe objavil talent na prácu s drevom, a som nakoniec aj rád, že som si to spravil sám.
Brokád na rádií skoro ani nebol, bola tam veľmi malá časť. Pred brokádom mal byť ratan, ale ten niekto z dlhej chvýle vytrhal, tak som musel improvizovať a spraviť náhradu pôvodného ratanu (desiaté foto).
Po zhruba 4-roch dňoch bola bedňa rádia Titan Triton zreštaurovaná (jedenáste foto).
Rádio nieje po elekrickej stránke žiaľ funkčné.
Úplne zhnusený so zistením o ktorom sa písal, som začal strhávať pôvodnú dyhu, teda to malo, čo z nej ostalo. Trvalo mi to 3 hodiny, a to mi pomáhal ešte jeden chalanisko. To málo čo bolo na rádií tam držalo neskutočne pevne.
Po strhnutí dyhy som začal pracovať na návrhu nového dyhovania (ôsme foto). Po dokončení tohoto návrhu som sa s obavamy pustil do dyhovania (deviaté foto). Po zhruba 13 hodinách bolo dyhovanie skončené.
Vďaka neochote iných, som v sebe objavil talent na prácu s drevom, a som nakoniec aj rád, že som si to spravil sám.
Brokád na rádií skoro ani nebol, bola tam veľmi malá časť. Pred brokádom mal byť ratan, ale ten niekto z dlhej chvýle vytrhal, tak som musel improvizovať a spraviť náhradu pôvodného ratanu (desiaté foto).
Po zhruba 4-roch dňoch bola bedňa rádia Titan Triton zreštaurovaná (jedenáste foto).
Rádio nieje po elekrickej stránke žiaľ funkčné.
Celkové zhrnutie renovácie:
- rádio komplet čistené
- replikovaný pôvodný brokád
- replikovaný ratan
- lakovaná a leštená bedňa
- predná časť bedňe komplet nadyhovaná
- repas reproduktoru
- repas chassis
- čistené sklo so stanicami
- vyrovnávanie zadnej steny
- replikovaná spodná časť bedňe
- lepená bedňa